Ogłoszenie o
egzaminie wstępnym na aplikację radcowską w
2024 r.
Aktualizacja komunikatu: 24.09.2024r.
W związku z sytuacją powodziową i pytaniami dotyczącymi przebiegu
egzaminów wstępnych na aplikacje adwokacką, radcowską, notarialną i
komorniczą, informujemy, że obecnie, termin i miejsce przeprowadzenia egzaminów pozostają bez zmian https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/termin-egzaminow-wstepnych-na-aplikacje-prawnicze-pozostaje-bez-zmian
Minister Sprawiedliwości na podstawie art. 331 ust. 4 i art. 333 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 499), wyznacza termin egzaminu wstępnego na aplikację radcowską na dzień 28 września 2024 r. (sobota) godz. 11.00.
Rekrutacja na egzamin wstępny na
aplikację radcowską w 2024 roku, w OIRP Wrocław odbywa się poprzez
elektroniczny system komputerowy zamieszczony na stronie https://wroclaw.ewnar.kirp.pl/#/
Miejsce egzaminu wskazane jest w listownym zawiadomieniu o dopuszczeniu do egzaminu wstępnego.
Zawiadomienia o dopuszczeniu do egzaminu wstępnego zostały wysłane w dniu 6 września 2024r.
Egzamin wstępny na aplikację radcowską w 2024 r. odbędzie się w Komisji Egzaminacyjnej na Hali Tenisowej Klubu Sportowego „AZS Wrocław”, Akademickiego Związku Sportowego, ul. Mianowskiego 2B, 51-605 Wrocław.
Rejestracja elektroniczna ma charakter wyłącznie informacyjny i nie
stanowi złożenia zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikację
radcowską w rozumieniu przepisów ustawy o radcach prawnych. Oznacza to konieczność złożenia takiego
zgłoszenia wraz z załącznikami w formie pisemnej.
Na w/w stronie znajduje się
szczegółowa instrukcja – krok po kroku, jak przejść procedurę rekrutacyjną
on-line. W pierwszej kolejności należy zarejestrować swoje konto dostępowe
drogą internetową. Po zalogowaniu należy wypełnić i zapisać na komputerze
formularz, następnie formularz należy wydrukować i podpisać.
Później formularz wraz z pozostałym kompletem dokumentów - wymagane dokumenty i nr konta bankowego są
wymienione w Ogłoszeniu Ministerstwa Sprawiedliwości pod
linkiem: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/ogloszenie-o-egzaminie-wstepnym-na-aplikacje-radcowska-w-2024-r
, można wysłać drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w Okręgowej Izbie Radców
Prawnych przy ul. Pawła Włodkowica 8, w dziale aplikacji na 3 piętrze (pokój
317), od poniedziałku do piątku, w godzinach od
10:00 do 14:00.
Termin do złożenia zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikację radcowską upływa w dniu 14 sierpnia 2024 r. Termin ten nie podlega przywróceniu.
Opłata za egzamin wstępny wynosi 1 125 zł (słownie: jeden tysiąc sto dwadzieścia pięć złotych).
Opłatę należy wpłacić na rachunek Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa) w Narodowym Banku Polskim numer konta 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000, a tytuł przelewu powinien zawierać: imię i nazwisko kandydata - opłata za egzamin wstępny na aplikację radcowską w 2024 r. we Wrocławiu (wskazać nazwę miasta będącego siedzibą komisji egzaminacyjnej, do której jest składane zgłoszenie). Przykład: Jan Kowalski – egzamin wstępny na aplikację radcowską w 2024 r. we Wrocławiu.
Składane do właściwej komisji kwalifikacyjnej zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinno zawierać:
- wniosek o dopuszczenie do egzaminu wstępnego,
- kwestionariusz osobowy,
- życiorys (podpisany),
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo oryginał zaświadczenia o zdaniu egzaminu magisterskiego,
- zamiast dokumentów, o którym mowa w pkt 4, można złożyć zaświadczenie, z którego wynika, iż kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego w siedzibie komisji kwalifikacyjnej nie później niż 7 dni (21 września 2024 r.) przed terminem egzaminu wstępnego kopii dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenia o zdaniu egzaminu magisterskiego,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin wstępny,
- 3 zdjęcia zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
Informacja dla kandydatów będących osobami niepełnosprawnymi
Na wniosek kandydata będącego osobą niepełnosprawną, złożony wraz ze zgłoszeniem o przystąpieniu do egzaminu wstępnego, czas na rozwiązanie zestawu pytań testowych zostaje wydłużony o połowę.
Do wniosku załącza się:
1) kopię orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44) w okresie przeprowadzania egzaminu;
2) zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza specjalistę właściwego ze względu na charakter niepełnosprawności stwierdzające wynikające z niepełnosprawności trudności w dokonywaniu w toku egzaminu wstępnego czynności technicznych, takich jak:
a) odczytywanie tekstu,
b) udzielenie odpowiedzi na pytanie testowe na karcie odpowiedzi;
3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w pkt 1 i 2, dla potrzeb niezbędnych do realizacji celów związanych z procedurą naboru na aplikację radcowską.
Ogłoszenie w sprawie wykazu tytułów aktów prawnych na egzamin wstępny na aplikację adwokacką i radcowską w 2024 r. znajduje się pod linkiem: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/ogloszenie-w-sprawie-wykazu-tytulow-aktow-prawnych-na-egzamin-wstepny-na-aplikacje-adwokacka-i-radcowska-w-2024-r
Pomoc techniczną dotyczącą działania systemu rekrutacyjnego można uzyskać pisząc na adresy poczty elektronicznej umieszczone na portalu rekrutacyjnym (na dole strony).