Przeniesienie wpisu na listę radców prawnych do innej
izby
Stosownie do dyspozycji § 24 uchwały Nr 110/VII/2010 Krajowej
Rady Radców Prawnych
z dnia 30 stycznia 2010 r. w sprawie regulaminu prowadzenia list radców
prawnych i list aplikantów radcowskich (t.j. załącznik do uchwały Nr
164/XI/2021 Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych z dnia 12-03-2021 r.) w
związku z art. art. 49 ust. 1 ustawy z 06.07.1982 r.
o radcach prawnych w przypadku zmiany adresu zamieszkania przez radcę
prawnego poza obręb właściwości działa okręgowej izby radców prawnych, w której
jest wpisany na listę radców prawnych, radca prawny powinien złożyć wniosek o
przeniesienie wpisu.
Wniosek składa się do okręgowej izby radców prawnych właściwej dla jego nowego miejsca zamieszkania wraz z:
1) oświadczeniem o nowym stałym miejscu zamieszkania,
2) Kartą ewidencyjną (plik do pobrania poniżej)
3) Zawiadomieniem o wykonywaniu zawodu (plik do pobrania poniżej)
Izba, do której wpłynął wniosek o przeniesienie wpisu, prowadzi postępowanie o przeniesienie wpisu i zwraca się na piśmie do okręgowej izby radców prawnych, w której dany radca prawny posiada wpis na listę radców prawnych, o przekazanie akt osobowych radcy prawnego.
Po otrzymaniu akt osobowych radcy prawnego i rozpatrzeniu wniosku o przeniesienie wpisu, rada okręgowej izby radców prawnych podejmuje uchwałę o przeniesieniu wpisu na prowadzoną w tej izbie listę radców prawnych.
Na uchwałę o przeniesieniu wpisu nie przysługuje odwołanie. Uchwała taka od razu staje się ostateczna.
Na uchwałę o odmowie o przeniesienia wpisu przysługuje odwołanie do Krajowej Rady Radców Prawnych w terminie 14 dni od dnia doręczenia uchwały.
Ostateczną uchwałę o przeniesieniu wpisu przekazuje się (w formie pisemnej i za pośrednictwem poczty elektronicznej) niezwłocznie do okręgowej izby radców prawnych, w której radca prawny był dotychczas wpisany na listę radców prawnych.
Ostateczna uchwała o przeniesieniu wpisu jest podstawą do usunięcia wpisu z listy radców prawnych prowadzonej przez radę okręgowej izby radców prawnych, w której dany radca prawny był dotychczas wpisany na listę radców prawnych. Usunięcie wpisu następuje z dniem, w którym uchwała o przeniesieniu wpisu stała się ostateczna.
Składka samorządowa i ubezpieczeniowa jest naliczana przeniesionemu
radcy prawnemu przez radę okręgowej izby radców prawnych, na której listę radców
prawnych dana osoba została przeniesiona od następnego miesiąca po miesiącu, w którym
nastąpiło przeniesienie wpisu
(§ 11 ust. 2 uchwały nr 7/VIII/2010 KRRP z 10.12.2010 r. w sprawie wysokości
składki członkowskiej i składki ubezpieczeniowej, zasad ich uiszczania i
podziału, (t.j. Uchwała Nr 392/XI/2021 Prezydium KRRP z dnia 29-12-2021 r. w sprawie ogłoszenia tekstu
jednolitego uchwały w sprawie wysokości składki członkowskiej i składki
ubezpieczeniowej, zasad ich uiszczania i podziału).