Wniosek o legitymację

W Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu można uzyskać legitymację poświadczającą członkostwo.

Zgodnie z wytycznymi Krajowej Rady Radców Prawnych są do wyboru 2 rodzaje legitymacji, tj. legitymacja standard (z mikroprocesorem bezstykowym) oraz legitymacja z chipem (z mikroprocesorem stykowym i bezstykowym). Aplikanci mogą ubiegać się o legitymację standard (w cenie 32 zł brutto), a radcowie prawni mają prawo do 2 opcji (za 32 zł i 80 zł brutto).
 
Legitymacja wyposażona dodatkowo w mikroprocesor stykowy umożliwia zapisanie certyfikatu kwalifikowanego (podpisu elektronicznego, e-podpisu).
 
Na stronach Sigillum Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej radca prawny może dowiedzieć się w jaki sposób uzyskać/sparować certyfikat z posiadaną legitymacją z mikroprocesorem stykowym. 
 

  • Wniosek o zamówienie legitymacji aplikanckiej i radcowskiej można złożyć jedynie za pomocą Extranetu (patrz poniżej instrukcja składania wniosku).
  • Statusy poszczególnych etapów realizacji wniosku są widocznew Extranecie w zakładce "Legitymacje" na dole strony - ostatnim ze statusów jest "Gotowe do odbioru" - co oznacza, że można odebrać legitymacje z Izby.
  • Czas wytworzenia to średnio 4-6 tygodni.
  • Warunkiem poprawnie wytworzonej legitymacji jest dostarczenia odpowiedniego formatu zdjęcia (zdjęcie formatu legitymacyjnego lub paszportowego) oraz dokonanie jej opłacenia.